Neįtikėtina, muzikos plokštelės šiemet vėl aplenks „kompaktus“!

Neįtikėtina, muzikos plokštelės šiemet vėl aplenks „kompaktus“!

Vinilas grįžta į madą! Apie tai kalbama jau seniai, ir muzikos industriją vienijančios organizacijos RIAA pusmečio ataskaitoje paskelbti skaičiai patvirtina šiuos žodžius. Plokštelių pardavimai beveik susilygino su muzikinių kompaktinių diskų paklausa ir jau netrukus juos aplenks… Pirmą kartą nuo 1986 metų!

Naujų plokštelių populiarumas pastoviai auga. Vasario mėnesį jos atnešė trečdalį visų pajamų, gaunamų iš fizinių muzikinių laikmenų pardavimo. Tačiau saulėtoje „vinilo“ padangėje galima pamatyti pilkų debesėlių. Prie plokštelių ir kompaktinių diskų pardavimų susilyginimo labiau prisidėjo CD diskų nuosmūkis, nei „vinilo“ šuolis. Mat plokštelių populiarumas auga tris kartus lėčiau, nei krenta optinių diskų paklausa.

Anksčiau svarbiausiu muzikos industrijos pajamų šaltiniu buvusios fizinės laikmenos dabar tesudaro vos 4 proc. nuo visų pardavimų. Daugiausiai pinigų suneša internetinės muzikos svetainės, tokios kaip „Spotify“. Jos atsakingos už 62 proc. pajamų.

Analoginių garso laikmenų atnešami pinigai per pirmąjį pusmetį išaugo 12,9 proc. ir lyginant su 2018 m. pirmuoju pusmečiu išlaikė stabilų augimo tempą. RIAA skelbia, kad per pirmąjį 2019 m. pusmetį „vinilas“ uždirbo 224,1 mln. JAV dolerių (parduota 8,6 mln. vienetų), tuo tarpu, kai pajamos iš „kompaktų“ pardavimo sudarė 247,9 mln. Tam, kad pasiektų šią sumą, muzikos industrija turėjo parduoti 18,6 mln. CD diskų. 

Komentuodamas naujus skaičius „Warner Records“ vadovas Tomas Corsonas pareiškė: „Mes sveikiname „vinilo“ atgimimą. Tai madingas ir seksualus produktas. Jis leidžia užmegzti emocinį ryšį su muzika. Bet tai labai maža mūsų verslo dalis ir ji kol kas nedaro esminės įtakos mūsų sprendimams.“

Nors „vinilo“ plokštelės vis dar išlieka nišiniu produktu, kai kurie atlikėjai ir jų agentai turėtų būti labai laimingi, matydami pardavimų skaičius. Daugiausiai iš plokštelių atgimimo laimi džiazo ir klasikinio roko atlikėjai. Vien legendiniai „The Beatles“ per 2018 m. pardavė virš 300 tūkst. naujų albumų, tuo tarpu, kai Davido Bowie, Jimio Hendrixo, „Pink Floyd“, „Fleetwood Mac“, „Led Zeppelin“ ir „Queen“ kūriniai buvo išplatinti po daugiau nei 100 tūkst. egzempliorių.

Nereikia pamiršti ir to fakto, kad naujoms plokštelėms rimtą konkurenciją sudaro seniau pagaminti albumai, kurių milžiniški kiekiai dabar sugrįžta į antrinę rinką. Todėl bendri „vinilo“ pardavimai yra bent kelis kartus didesni už oficialius RIAA skaičius.

Jei įrašų studijoms plokštelės dar netapo prioritetu, tai audio technikos gamintojai į „vinilo“ atgimimą žiūri kur kas rimčiau. Didieji šios srities žaidėjai, pavyzdžiui, „Pioneer“, „Sony“, „Audio-technika“ ir „Denon“, pristato vis naujus plokštelių grotuvus arba atnaujina senų legendinių modelių gamybą. Netrūksta ir naujovių. Pasirodė plokštelių grotuvai su „Bluetooth“ ryšiu, leidžiantys klausytis muzikos, naudojant belaides kolonėles. Nors toks garso atkūrimo būdas verčia raukytis šiltą analoginį skambesį vertinančius audiofilus, tačiau jis patinka naujiems vartotojams, kurie savo gyvenimo nebeįsivaizduoja be išmaniųjų technologijų

Apie „vinilo“ atgimimą ir tai, kuo ypatingas šis analoginis garso atkurimo būdas, galite plačiau sužinoti atsivertę  šį GIDO straipsnį. O jeigu nuspręsite, kad atėjo laikas prisijungti prie plokštelių klausytojų gretų, būtinai atsiverskite apžvalgą, kuri padės išsirinkti plokštelių grotuvą.

COMMENTS