„Porsche“ kiekvieno kišenei!

„Porsche“ kiekvieno kišenei!

Nešiojamus išorinius kietuosius diskus dažnai tenka jungti prie skirtingų įrenginių, todėl labai svarbu, kad jie veiktų su visomis operacinėmis sistemomis. „Lacie“ gražuolis šią problemą išsprendė labai elegantišku būdu. Mes papasakosime, ką jis sugeba.

Jei išoriniai kietieji diskai dalyvautų grožio konkurse, „LaCie“ tikrai išsineštų nugalėtojo karūną. Kol kiti gamintojai štampuoja neišvaizdžias dėžutes, „LaCie“ pristato įrenginius, kuriuos norisi lyginti ne su technikos produktais, o su juvelyriniais kūriniais. Šiame darbe kompanijai jau daugelį metų talkina „Porsche Design“.

Jei šis vardas jums atrodo girdėtas – esate visiškai teisūs. Tai sportinius automobilius gaminančio „Porsche“ koncerno dalis. Studiją 1972 m. įkūrė Ferdinandas Alexandras Porsche, kurio vardą išgarsino klasikinio „Porsche 911“ modelio dizainas. „Porsche Design“ bando jėgas labai skirtingose srityse. Šį vardą galima pamatyti ant laikrodžių, nešiojamųjų kompiuterių bei įvairių aksesuarų. Juos visus vienija stilinga išvaizda, nesenstantis klasikinis dizainas ir puiki surinkimo kokybė.

Tačiau renkantis išorinį kietąjį diską svarbi ne tik išvaizda. Todėl mes nusprendėme išbandyti „LaCie Porsche Design Mobile Drive“ ir išsiaiškinti, ko jis vertas.

„Porsche Design Mobile Drive“ – mažiausi „LaCie“ išorinių diskų šeimos modeliai

Solidi konstrukcija

„Lacie“ siūlo tris „Porsche Design Mobile Drive“ variantus su 1 TB, 2 TB ir 4 TB talpos kietaisiais diskais. Nutarėme laikytis aukso vidurio ir bandymams pasirinkome 2 TB talpos modelį.

Išorinių kietųjų diskų gamintojai dažnai vilioja pirkėjus skirtingų spalvų korpusais. „Lacie“ – ne išimtis. „Porsche Design Mobile Drive“ paletę sudaro metalo atspalviai, kurie labai gerai dera prie „Apple“ nešiojamųjų kompiuterių spalvų.  Sidabras, auksas ir rožinis auksas prabrėžia lakonišką konstrukciją: vien tiesios, aštrios linijos ir užapvalinti kampai. Toks dizainas niekada neišeina iš mados!

„Porsche Design Mobile Drive“ primena nedidelį seifą. Korpuso elementai idealiai suleisti. Jie pagaminti iš metalo lydinio, todėl įrenginys sveria šiek tiek daugiau už plastikinius modelius – 193 gramus.

2 TB talpos modelis yra vos 10 mm storio

Naujoji „USB Type-C“ jungtis

Gamintojai pamažu išleidžia į atsargą senojo tipo USB jungtis ir keičia jas gerokai mažesniais, patvaresniais ir universalesniais „USB Type-C“ lizdais. Tačiau aplink mus vis dar yra gausybė jas naudojančių įrenginių. Šią problemą „Porsche Design Mobile Drive“ konstravę vokiečiai išsprendė paprastu būdu. Ant išorinio disko korpuso puikuojasi naujoji „USB Type-C“ jungtis, tačiau komplekte yra du skirtingi laidai, skirti ir naujus, ir senus lizdus turintiems įrenginiams.

Savo svetainėje „Lacie“ giriasi, kad „Porsche Design Mobile Drive“ palaiko USB 3.1 standartą ir perduoda duomenis net 5 Gb/s sparta. Tokį greitį užtikrina naujoji USB jungtis, tačiau viduje esanti magnetinė laikmena visų šios magistralės pajėgumų išnaudoti nesugeba.

Duomenų nuskaitymo ir įrašymo greitis bandymų metu praktiškai nesiskyrė. Perrašant daug smulkių failų, sparta svyravo ties 80 MB/s padala. Pabandžius į diską nusiųsti 8 GB dydžio filmą „LaCie“ pajuto antrąjį kvėpavimą – buvo pasiektas 138 MB/s greičio rekordas. Nors pagal šį parametrą „Porsche Design Mobile Drive“ kelis kartus nusileidžia spartiesiems SSD diskams, tačiau juos gerokai lenkia talpa bei kainos patrauklumu.

„USB Type-C“ kištuką į lizdą galima statyti bet kuria puse

Veikia su visais įrenginiais

Dažnai pasitaiko, kad prijungus išorinį diską prie vieno įrenginio jis puikiai veikia, o nunešus prie kito prietaiso pastarasis nemato arba negali nuskaityti jame saugomų failų. Taip atsitinka dėl to, kad įvairiuose daiktuose įdiegta programinė įranga naudoja skirtingas failų sistemas.

Egzistuoja failų sistemos (FAT/FAT32/exFAT), kurias pažįsta praktiškai visi įrenginiai, pavyzdžiui, kompiuteriai, automobių garso sistemos ar vaizdo leistuvai. Tačiau visos jos turi trūkumų: vienos gali saugoti tik riboto dydžio failus, kitos gerokai sulėtėja, kai tenka nuskaityti ar kopijuoti daug smulkių failų.

Tokių trūkumų neturi NTFS ir HFS+ failų sistemos, tačiau jos prieinamos vien tik „Windows“ (NTFS) ir „Mac OS“ (HFS+) operacines sistemas naudojantiems įrenginiams.

Naudodami „LaCie“ tokių sunkumų nepatirsite. Ši laikmena yra suskaidyta į dvi skirsnius su skirtingomis failų sistemomis. Mažesnės talpos skirsnis naudoja FAT32 standartą, todėl jame galite laikyti failus, kuriuos norėsite nuskaityti skirtinguose įrenginiuose. Kitas skirsnis pasirenka NTFS arba HFS+ failų sistemą tada, kai išorinis diskas pirmą kartą prijungiamas prie kompiuterio su „Windows“ arba „Mac OS“ operacine sistema.

Ši labai nesudėtinga procedūra atliekama su „Porsche Design Mobile Drive“ viduje įdiegta programa, kuri taip pat leidžia keisti diską sudarančių skirsnių dydį.

„LaCie“ įrankis – labai nesudėtingas, todėl failų sistemų pasirinkimo ir valdymo užduotis neturėtų sukelti sunkumų net visiškai nepatyrusiam vartotojui. Be to, nešiojamasis diskas aprūpintas duomenų šifravimo bei atsarginių kopijų darymo programomis.

Išvados

„LaCie Porsche Design Mobile Drive“ tikrai puikiai atrodo ir tikrai susilauks ne vieno jūsų kolegų ir draugų susižavėjimo šūksnio. Tačiau forma neužgožia turinio. Tai labai solidus ir patikimas įrenginys. Jis turi naująją „USB Type-C“ jungtį, kurios privalumus tikrai įvertins naujų kompiuterių ir išmaniųjų telefonų savininkai, ir pasižymi nebloga duomenų nuskaitymo bei įrašymo sparta..

„LaCie“ pasirūpino, kad šis išorinis diskas veiktų su visais įrenginiais. Todėl jį galime drąsiai rekomenduoti tiek „Windows“, tiek ir „Mac OS“ operacinių sistemų vartotojams.

Privalumai:

  • Solidi konstrukcija ir puikus dizainas
  • USB Type-C jungtis
  • Patogus valdymas

Trūkumai:

  • Palyginti aukšta kaina

COMMENTS