DJI Mavic 2 Pro: dronas su „Hasselblad“ kamera!

DJI Mavic 2 Pro: dronas su „Hasselblad“ kamera!

Pamatę „Hasselblad“ kamerą ant „DJI Mavic 2 Pro“ drono netekome žado. Juk tai legendinis fotoaparatų gamintojas! Šios švedų kompanijos sukurtas modelis buvo pirmasis, kuris kartu su JAV astronautais keliavo į Mėnulį. Kaip „Hasselblad“ sekėsi pasirodyti mūsų bandymuose? Tai sužinosite perskaitę šią apžvalgą.

Atrodo, kad kurdami pamainą populiariajam „Mavic Pro“ modeliui DJI inžinieriai siekė kiek galima labiau nustebinti pirkėjus ir konkurentus. Jei taip, tai jiems tai visai neblogai pasisekė! Visų pirma – vietoje vieno skraiduolio gavome du. Ir dar kokius!

Mavic 2 Zoom“ (apie jį visai neseniai rašėme GIDE), buvo apginkluotas optiniu vaizdo priartinimu, kurio nerasite nė viename kitame paprastiems vartotojams skirtame drone. O štai „Mavic 2 Pro“ gali pasigirti „Hasselblad“ vaizdo kamera su gerokai didesniu nei įprasta jutikliu. Todėl filmavimo ir fotografavimo rungtyje šis modelis turi visas galimybes konkuruoti su veidrodiniais bei sisteminiais aparatais ir juos į orą galinčiais pakelti dešimtis tūkstančių eurų kainuojančiais profesionaliais dronais.

Patys suprantate – tokį stebuklą privalėjome pamatyti savo akimis ir įsitikinti, ar ant popieriaus surašytos charakteristikos pasiteisina realybėje.

Naujausia kaina nuo: 

Kodėl DJI pasirinko „Hasselblad“?

Jei nors kiek domitės fotografija, „Hasselblad“ vardą tikrai būsite girdėję. Jį kompanija paveldėjo iš senos ir labai gerbiamos švedų verslininkų dinastijos. Ilgus dešimtmečius šis šeimyninis verslas neturėjo nieko bendro su fotografija. Tačiau XIX a. pabaigoje Hasselbladai tapo „Kodak“ atstovais Šiaurės Europoje.

Antrojo pasaulinio karo metu Švedija išliko neutrali, tačiau būdama visai šalia fronto linijos šalis siekė stiprinti savo karines pajėgas. Pačioje karo pradžioje Švedijos teritorijoje nukrito vokiečių žvalgybinis lėktuvas ir į vietos kariškių rankas pateko didelis, sunkus ir gremėzdiškas fotoaparatas, kuriuo žvalgai iš oro fotografuodavo fronto įtvirtinimus ir kitus strategiškai svarbius objektus.

Kariškius nustebino puiki vokiškų nuotraukų kokybė. Jie suprato, kad toks įrankis jiems labai praverstų, todėl kreipėsi jaunosios Hasselbladų kartos atstovą Victorą Hasselbladą, tuomet jau pagarsėjusį kaip gamtos fotografijos žinovą, ar šis negalėtų sukurti žvalgybinio fotoaparato kopijos.

Victoras Hasselbladas kopijuoti nesutiko. Jis pasiūlė daug geresnį sprendimą ir neilgai trukus kartu su bendraminčiais sukonstravo prototipą. Nors Hasselblado fotoaparatas buvo gerokai lengvesnis ir mažesnis, tačiau fotografijų kokybe nenusileido vokiečiui. Švedijos aviatoriai greitai įvertino „Hasselblad“ privalumus.

Karui pasibaigus Hasselbladas nepaleido iš dangaus jam nukritusios idėjos ir pradėjo gaminti civiliam gyvenimui pritaikytus modelius. Juos greitai atrado ir pamėgo mados fotografai ir portretinių nuotraukų specialistai. „Hasselblad“ fotoaparatai bei jiems skirta optika užtikrindavo puikią vaizdo kokybę ir neprilygstamą detalumą, o modulinė konstrukcija tapo dizaino ikona.

Į fotografijos istoriją „Hasselblad“ aukso raidėmis savo vardą įsirašė 1969 m., kai šis fotoaparatas tapo pirmojo „Apollo“ skrydžio dalyviu ir kartu su pirmaisiais JAV astronautais išsilaipino Mėnulyje. Sunku patikėti, bet fotoaparatas be jokių papildomų apsaugų atlaikė visus nesvarumo būsenos, Mėnulio dulkių, kosminio vakuumo ir radiacijos išbandymus. Būtent jam turime būti dėkingi už istorinius kadrus ir pirmąjį kartą iš tokio nuotolio įamžintą Žemės rutulio vaizdą.

Vėliau sekė ramūs kruopštaus darbo dešimtmečiai, kuriuos staiga nutraukė skaitmeninė revoliucija. Daugelis senųjų fotoaparatų gamintojų nesugebėjo atsilaikyti prieš naujuosius iššūkius. Į istoriją nugrimzdo „Rollei“, „Contax“, „Voigtländer“, „Yashica“ ir kiti dabar jau egzotiškai skambantys vardai… Tačiau „Hasselblad“ išgyveno. Ir šiandien kompanija gamina puikius vidutinio formato skaitmeninius fotoaparatus. Pačių pigiausių modelių kaina net be objektyvo gerokai peržengia 5 tūkst. eurų ribą… Pagrindinės „Hasselblad“ dirbtuvės „glaudžiasi“ nedideliame trijų aukštų pastate, iš kurio kasmet iškeliauja vos 10 tūkst. naujų aukščiausios klasės fotoaparatų. Be to, švedai savo patirtį panaudoja ir kitose srityse, kurdama mobiliesiems telefonams, o dabar jau – ir dronams skirtas kameras.

Kad tave gerbtų fotografijos pasaulyje, nebūtina tapti milijardines apyvartas sukančiu verslu. Todėl, kai prieš gerus metus pasklido gandai, jog garsusis dronų gamintojas investuoja į „Hasselblad“, niekas nenustebo. Šių gandų niekas nepatvirtino, bet ir nepaneigė. Todėl „DJI Mavic 2 Pro“ pasirodymą galima laikyti savotišku netiesioginiu sandėrio „įkalčiu“.

„Mavic 2 Zoom“ ir „Mavic 2 Pro“ turi skirtingas vaizdo kameras

Kuo ypatinga „Mavic 2 Pro“ kamera?

Praktiškai visi mėgėjams skirti dronai turi mažyčius kamerų jutiklius, kurie nesunkiai įsitektų ant mažojo rankos pirštelio nago. Lygiai tokie patys naudojami išmaniuosiuose telefonuose. Šie fotoaparatai neblogai fotografuoja ir filmuoja saulėtą dieną, tačiau prieblandoje arba ypač kontrastingo apšvietimo sąlygomis, kurių neįmanoma išvengti skrydžio metu, maži fotojutikliai pasiekia savo galimybių ribas.

Štai kodėl dar kartą nusprendę pakilti į orą ir kurdami naujajam DJI dronui skirtą kamerą „Hasselblad“ inžinieriai pasirinko gerokai didesnį skaitmeninį jutiklį, kurio įstrižainė siekia net 2,54 centimetro.

„Mavic 2 Pro“ jutiklis yra gerokai didesnis už „Mavic Pro“ ir daugelio kitų dronų jutiklius

Vien jutikliu patobulinimu „Hasselblad“ neapsiribojo. Kita svarbi naujovė – objektyvas su reguliuojama diafragma. Priklausomai nuo fotografavimo sąlygų ja galima keisti nuo F/2,8 iki F/16 reikmės. Pirmuoju atveju pro objektyvą patenka žymiai daugiau šviesos ir vaizdas pasižymi siaura ryškumo zona. Todėl filmuojant ar fotografuojant fonas gražiai susilieja, o pagrindinis objektas dar labiau išryškėja ir išsiskiria aplinkos kontekste. Tuo tarpu F/16 diafragmą įvertins gamtos ir peizažų fotografijos mėgėjai. Tokia diafragmos reikšmė išryškina ir arti, ir toli esančias detales, užtikrindama maksimalų fokusavimo lauko gylį.

„Hasselblad“ kamerai talkina trijų ašių stabilizatorius

Kas mums iš karto krito į akis – tai puikios nuotraukų ir filmuotos medžiagos spalvos. Jos labai tikslios ir natūralios. Dėl 10 bitų spalvinės gamos gylio ir 14 žingsnių dinaminio  diapazono galima pamatyti menkiausius atspalvių ir šviesumo pokyčius. Dronas naudoja „Dlog-M“ spalvų profilius, todėl redaguoti tokį vaizdą kompiuteryje yra daug paprasčiau: galite lengvai keisti šešėlių ir apšviestų kadro vietų šviesumą, koreguoti atspalvius bei sodrumą.

Kai kamera juda filmuodama aplink esantį vaizdą, akis nebeužkliūna už mirgančių triukšmų ir vaizdo suspaudimo artefaktų. Analizuojant vaizdą dideliame 4K ekrane nejučia užvaldo pojūtis, kad pats skrendi virš žemės kelių šimtų metrų aukštyje!

Dar geresnės skrydžio charakteristikos

Jei „Hasselblad“ kamera būtų vienintelis „Mavic 2 Pro“ patobulinimas, būtume visiškai patenkinti. Tačiau DJI nuėjo gerokai toliau. Skrydžio trukmė pailgėjo iki 31 minutės. Be to, jo metu dronas skleidžia gerokai mažiau triukšmo, netrikdo aplinkinių ramybės, neblaško fotografuojamų ir filmuojamų žmonių bei gyvūnų dėmesio.

Dronas aprūpintas naujausia „Ocusync 2“ belaidės duomenų perdavimo technologijos versija. Dabar jis į telefoną gali tiesiogiai transliuoti net „Full HD“ raiškos vaizdą. Tokios kokybės pakaks greitam redagavimui ar norint pasidalinti įrašais socialiniuose tinkluose. O štai geriausios 4K kokybės failai saugomi drono viduje statomoje SD atminties kortelėje ir 8 GB talpos vidinėje atmintyje, kuri išgelbės jūsų kailį, jei pamiršite pasiimti išorinę laikmeną, kaip tai atsitiko mums šių bandymų metu.

Nauji skrydžio ir kameros režimai

Kaip ir mūsų išbandytas „Mavic 2 Zoom“ modelis, „Mavic 2 Pro“ aprūpintas vadinamuoju „Hyperlapse“ režimu. Kaip atrodo jį naudojant nufilmuotas vaizdas, galite įsivaizduoti prisiminę populiaraus TV serialo „Kortų namelis“ įžangos kadrus. Ten galima pamatyti greitai bėgančius vaizdus ir tuo pat metu lėtai judančią kamerą.

Kelių sekundžių ilgio atkarpos  filmavimas užtrunka ištisas minutes. Kol objektyvas keliauja iš vienos kadro pusės į kitą, galima matyti, kaip plaukia debesys, lekia mašinos ir praeiviai, dieną keičia naktis, o naktį – diena.…

Anksčiau „Hyperlapse“ efektą būdavo galima pasiekti tik naudojant ypač brangią ir retą aparatūrą. Dabar tereikia spustelėti mygtuką „Mavic 2 Pro“ valdymo skydelyje. Jūsų paslaugoms – įvairiausi filmavimo ir drono judėjimo scenarijai, leidžiantys bent trumpam pasijusti milijoninį biudžetą turinčio filmo kūrėjais.

Fotografuojant didelio kontrasto vaizdus ypač praverčia aukšto dinaminio diapazono (HDR) nuotraukų režimas. Įamžinant vaizdą kamera iš karto padaro kelis kadrus su skirtingomis išlaikymo nuostatomis. Taip užfiksuojami šviesiausi ir tamsiausi pustoniai. Dronas šiuos kadrus apjungia į vieną nuotrauką. Be to, yra naujas „Hyperlight“ režimas. Jis ypač praverčia fotografuojant prieblandoje ir leidžia išvengti dėl aukšto ISO jautrumo atsirandančių triukšmų.

Išmani navigacija

Korpuso priekyje ir gale, viršuje ir apačioje, kairėje ir dešinėje pusėje yra kliūčių atpažinimo jutikliai. Du pastarieji sensoriai įsijungia pasirinkus kameros stovo ir judančių objektų sekimo režimus. Iki šimtaprocentinio patikimumo kliūčių atpažinimo ir išvengimo sistemai dar toli, tačiau jau dabar ji padeda išvengti neplanuoto susitikimo kelią pastojančia siena, stulpu ar medžių šakomis ir gerokai palengvina navigavimą. Pilotas skrydžio metu gali daugiau dėmesio skirti svarbesnėms užduotims, pavyzdžiui, filmavimui ir fotografavimui.

Išvados

Mums patinka, kokia kryptimi žengia DJI. Sprendimas pristatyti du „Mavic 2“ serijos dronus yra labai vykęs. Tikėtina, kad jis į skraiduolių pilotų gretas pritrauks dar daugiau žmonių, kurie iki šiol dar nė nesvarstė drono pirkimo galimybėmis. Jei „Mavic 2 Zoom“ mums paliko įspūdį anksčiau tokio lygio modeliuose dar nematytomis funkcijomis ir galimybėmis, tai „Mavic 2 Pro“ sužavėjo neprilygstama „Hasselblad“ kamera nufilmuotų vaizdų bei nuotraukų kokybe.

Sulankstytoje padėtyje „Mavic 2 Pro“ užima labai nedaug vietos

Komentarai

COMMENTS